.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جابجایی در وزارت بازرگانی « رئیس» ، « وزیر» می شود
قرار گرفتن نام مهدی غضنفری در فهرست کابینه پیشنهادی دهم «پیشنهاد»ی است که انتظار آن مي‌رفت. رییس فعلی سازمان توسعه تجارت، طی چهار سال گذشته در سازمانی مشغول به کار بوده که نبض تجارت خارجی کشور درآنجا مي‌زند‌.
جابجایی در وزارت بازرگانی « رئیس» ، « وزیر» می شود

جابه‌جايي در وزارت بازرگانی
«رییس»، «وزیر» مي‌شود
گروه بازرگانی- قرار گرفتن نام مهدی غضنفری در فهرست کابینه پیشنهادی دهم «پیشنهاد»ی است که انتظار آن مي‌رفت. رییس فعلی سازمان توسعه تجارت، طی چهار سال گذشته در سازمانی مشغول به کار بوده که نبض تجارت خارجی کشور درآنجا مي‌زند‌.
دکتر غضنفری طی‌اين مدت بسیار سفر کرده و دیده و شنیده‌های او در کنار دانش آکادمیک‌اش اسباب وزیرشدنش را فراهم کرده است. از سوی دیگر، وزیر فعلی نیز جای دور نمي‌رود، او راهی وزارت نفت مي‌شود‌؛ همان وزارتخانه‌اي که بنای کج اقتصاد دولتی بر شالوده آن استوار شده و سید مسعود میرکاظمي ‌‌اگر نمایندگان مجلس با او موافق باشند چهار سال‌ آينده را در‌اين وزارتخانه کلیدی به سر خواهد آورد. او که با شعار مهندسی مجدد بازرگانی کشور در دولت نهم به صدارت و وزارت رسید، از جمله وزرای مقبول نظر دکتر احمدی‌نژاد است تا جایی که رییس دولت نهم در مناظره تلویزیونی با محسن رضایی‌، از دکتر سید مسعود میرکاظمي ‌به عنوان یک «نخبه اقتصادی» یاد کرد. میرکاظمي‌‌ در سال 84 چند ماهی پس از آنکه سکان کشتی بازرگانی کشور را در دست گرفت، اتاق‌های بازرگانی را به «قهوه‌خانه» تشبیه کرد که‌اين اصطلاح او به مذاق نمایندگان سنتی اتاق‌ايران از جمله علینقی خاموشی که در آن زمان هنوز «رییس اتاق» بود، خوش نیامد‌. با‌ اين حال در تعامل و هم اندیشی میرکاظمي‌‌با بخش خصوصی جای تردید نیست، هر چند که در چند و چون آن سخن بسیار است. از سوی دیگر، اگر چه رشد صادرات غیرنفتی از زبان مسوولان وزارت بازرگانی با ارقام سه رقمي‌بیان مي‌شود، اما واقعیت‌اين است که کلیت صادرات غیر نفتی کشور در مقایسه با توانمندی‌های کشور همواره پرسش‌برانگیز بوده و هنوز نیز هست. مهدی غضنفری به ‌اين وضعیت آگاهی انتقادی دارد. او تجربه حضور در جمع هیات نمایندگان بخش خصوصی در اتاق‌ايران و تهران را نیز در کارنامه خود ثبت کرده و به نظر مي‌رسد از لابی قوی رییس اتاق تهران نیز برخوردار بوده است، چرا که یحیی آل اسحاق هم دوست نزدیک غضنفری است و هم هر دو منتسب به جناح اصولگرا هستند.
رييس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران نیز دیروز در گفت‌وگو با «ايرنا»‌، يکي از محورهاي توفيق وزارت بازرگاني در راستاي اجراي سياست‌هاي اصل 44 قانون اساسي را تقويت تشکل‌هاي اقتصادي دانست.
محمد نهاوندیان تاکيد کرد: رويکرد تقويت تشکل‌هاي اقتصادي در منشور توافقي ميان وزير کنوني با اتاق ايران مورد توجه بوده و اميد آن مي‌رود اين امر مورد اهتمام جدي وزير بازرگاني دولت دهم قرار گيرد.
نهاونديان به موضوع پيوستن ايران به سازمان جهاني تجارت اشاره کرد و گفت: طبعا وزارت بازرگاني به عنوان دستگاه مسوول در اين زمينه لازم است به طور جدي اين مانع را از سر راه واحدهاي اقتصادي فعال در ايران بردارد.
نهاونديان بر استمرار جهش صادراتي کشور در چهار سال آينده تاکيد کرد و افزود: وزير بازرگاني آينده ضروري است، توليد صادرات گرا را در کشور مورد تشويق قرار دهد.
وي ادامه داد: لازمه توليد صادراتي آن است که توليد کننده‌اي که در ايران براي بازار صادراتي فعاليت مي‌کند در مقايسه با رقيب خارجي خود از فضاي کسب و کار مساعد برخوردار باشد.
رييس اتاق صنايع و معادن ايران با بيان اينکه با شناسايي موانع مي‌توان بسياري از موانع حوزه توليد‌، صادرات و کسب و کار را رفع کرد‌، افزود: وزارت بازرگاني در تقويت فضاي رقابتي نقش بسيار جدي ايفا مي‌کند‌.
رييس فراکسيون صادرات غيرنفتي مجلس شوراي اسلامي‌ نیز معتقد است: ‌معرفي مهدي غضنفري به عنوان وزير بازرگاني بهترين گزينه رييس جمهوري در کابينه دهم است‌.
پيمان فروزش ‌از غضنفری به عنوان فردي برجسته و توانمند در حوزه اقتصاد و سياست‌هاي بازرگاني کشور نام برد‌.
وي با ابراز اميدواري از اينکه‌،‌ وزير پيشنهادي بازرگاني بالاترين راي اعتماد را از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي‌کسب کند، تصريح کرد:‌حضور وي درکابينه دهم نکته اميدي در حوزه اقتصاد خواهد بود‌.
فروزش با بيان اينکه، «رييس جمهوري، سياست‌هاي بلند مدت و هوشمندانه‌اي در حوزه بازرگاني ‌ارائه کرده»، ‌افزود:‌ استراتژي‌هاي تجاري ‌وي باعث شد تا کشور سال به سال از اهداف برنامه چهارم در توسعه صادرات غيرنفتي جلوتر حرکت کند‌.
به گفته‌ اين نماینده مجلس‌، انتظار نمايندگان از وزير پيشنهادي بازرگاني آن است که پس از کسب راي اعتماد از مجلس شوراي اسلامي‌روند رو به رشد صادرات غيرنفتي تداوم يابد.
به باور نماينده مردم زاهدان در مجلس شوراي اسلامي‌، وزير پيشنهادي رييس‌جمهوري براي دولت دهم در حوزه بازرگاني تاکنون ارتباط مناسبي با توليدکنندگان‌، صنعتگران و صادرکنندگان داشته و عملکرد موفق وي نشان مي‌دهد که تمامي‌ برنامه‌ريزي‌هايش در توسعه صادرات داخلي و خارجي براساس تفکر و تدبير بوده است‌.
رييس فراکسيون صادرات غيرنفتي به ارتباط نزديک خود با گزينه پيشنهادي رييس جمهوري براي تصدي وزارت بازرگاني اشاره مي‌کند و مي‌گويد‌: ‌با نظر هوشمندانه وزير کنوني و به ويژه غضنفري‌،‌موضوع تشکيل فراکسيون غيرنفتي در مجلس شوراي اسلامي‌مطرح شد‌.
وي‌،‌ تحقق اهداف کمي‌ و کيفي در حوزه بازرگاني خارجي را از عمده‌ترين دلايل موفقيت وزير پيشنهادي رييس جمهوري براي تصدي پست وزارت بازرگاني عنوان کرد‌.
رييس فراکسيون صادرات غيرنفتي از گزينه رييس جمهوري براي تصدي وزارت بازرگاني خواست تا سياست‌هاي گذشته خود مبني برصادرات غيرنفتي را به گونه اي ادامه دهد که کشور در سال‌هاي آينده شاهد حضور بخش خصوصي فعال و اقتصادي مبتني بر توسعه صادرات و نه واردات باشد‌.
وي ابراز اميدواري کرد تا وزير آينده بازرگاني کشور بتواند ضمن حمايت از صنعت و توليد داخل سياست‌هاي تنظيم بازار را براساس صادرات اجرا کند‌.
فعال و پر انرژی
یحیی آل اسحاق‌، در گفت و گویی تلفنی با «دنیای اقتصاد» از مهدی غضنفری به عنوان «مدیری پر انرژی و فعال» نام برد که در حوزه مدیریت واردات و صادرات به صورت سیستماتیک عمل کرده و موفق نیز بوده است. به گفته رییس اتاق تهران، رییس فعلی سازمان توسعه تجارت از دیدگاه‌های بخش خصوصی آگاه است و‌اين بخش را به خوبی مي‌شناسد. بنابراین وزیر شدن او را باید به فال نیک گرفت.

کارنامه مهدی غضنفری
- معاون وزير در توسعه روابط اقتصادي و رييس کل سازمان توسعه تجارت ايران وزارت بازرگاني از سال 1384
- عضو کميته برنامه‌ريزي‌،‌ وزارت علوم، تحقيقات و فناوري 1383- 1381
- رييس دانشکده صنايع دانشگاه علم و صنعت ايران 1383-1381
- مدير تحصيلات تکميلي دانشکده صنايع دانشگاه علم و صنعت ايران 1381-1380
- مدير دفتر برنامه‌ريزي دانشگاه علم و صنعت ايران 1380- 1379
- مشاور سازمان بهره‌وري وزارت صنايع 1380 - 1377
- مدير گروه تحليل سيستم دانشگاه علم و صنعت ايران 1380- 1376
- عضو هيات علمي‌دانشگاه علم و صنعت ايران از سال 1369-ادامه دارد
- عضو هيات مديره انجمن لجستيک
- عضو مجمع شرکت سهامي ‌نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران
- عضو هيات مديره شرکت سهامي ‌فرش
- عضو هيات مديره صندوق ضمانت صادرات ايران
- عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگاني و صنايع ايران
- عضو هيات نمايندگان انجمن ارگانيک
- عضو هيات نمايندگان اتاق ايران
- عضو هيات نمايندگان اتاق تهران
- تاليف و ترجمه 12 کتاب
- ‌ارائه 85 مقاله در مجلات علمي‌داخلي و معتبر بين‌المللي


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 30 مرداد 1388
انتخاب نخبگانی مانند ایشان را جهت وزارت باید به فال نیک گرفت

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.045 seconds.